Bangkok

9 april 2018 - Bangkok, Thailand

Bangkok.En nu maar even oversteken.Onze reisblog heeft als titel Kiwis, Kangaroos en Krung Thep. Die eerste twee namen zijn duidelijk: ze verwijzen naar Nieuw Zeeland en Australie. Krung Thep is de Thaise naam voor Bangkok en is een afkorting van de echte naam:

Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit.

En in het Nederlands staat er dan: De stad van engelen, de grote stad, de woonplaats van de Smaragdgroene Boeddha, de ondoordringbare stad (in tegenstelling tot Ayutthaya) van de god Indra, de grote hoofdstad van de wereld die met negen kostbare edelstenen is begiftigd, de gelukkige stad, rijk aan een enorm Koninklijk Paleis dat gelijkt op de hemelse woonplaats waar de gereïncarneerde god regeert, een stad die door Indra is gegeven en die door Vishnukarn is gebouwd.

Morgenochtend vertrekken we uit deze stad met de lange naam. Een enorme stad aan de rivier, vol tegenstellingen, mooie tempels, markten en kanalen. En ook vol met vervuilende tuktuks, motoren, bussen en boten die worden voortgestuwd door enorme bulderende automotoren. Alles maakt herrie, aan het eind van de dag ben je een beetje doof en een goed gesprek onderweg kun je wel vergeten. Maar wat is het een bijzondere stad en wat zijn de mensen hier ontzettend aardig en wat kun je hier lekker eten.

Het laatste reisverslag van onze dagen in Bangkok volgt binnenkort. Eerst maar eens zien thuis te komen morgen.

Kootje

1. Renate:
    Goede reis!
  2. ToJo:
    9 april 2018
    Goede terugreis. We kijken uit naar jullie verslag.
  3. Atie:
    One night in Bankok🎼🎹🎤
    Goeie reis! Zien jullie morgenavond!💃🏻
  4. Rian:
    9 april 2018
    Goede vaart naar huis. En welkom weer in NL.
  5. Toos:
    Goede terugreis !
  6. Lex hendriksen:
    10 april 2018
    behouden terugreis en ik verheug me om tijdens het fietsen alle verdere verhalen te horen. Ik zal dat blog nog gaan missen.
  7. Joke:
    10 april 2018
    Leuk jullie te volgen op
    jullie reis, voor vandaag een goede thuiskomst gewenst en een rustige landing
  8. Marcel:
    10 april 2018
    Wat een fantastische verhalen,genoten van jullie reis,of we erbij waren.behouden thuiskomst spreken jullie gauw.
  9. Luyke:
    10 april 2018
    Goed verhaal, ook genoten van jullie verslaggeving in woord en beeld! Behouden thuisreis
  10. Kees en marijke:
    10 april 2018
    Goede reis naar huis, voorzover jullie daar al niet zijn aangekomen en nogmaals bedankt voor het delen van al jullie mooie ervaringen, foto's en films! Seeyou.