Vertrek Dorrigo - Tuncurry

29 maart 2018 - Orere Point, Nieuw-Zeeland

sfeerbeeld campingDonderdag 29 maart

Vanmorgen het wastewater afgevoerd en vers water ingenomen. Dat kan op deze ouderwetse camping gewoon op onze staplek. Gat in de betonnen plaat naast de camper voor de afvoer en vers water uit het kraantje aan de kop van de kampeerplek. We gaan nog één keer naar de kust. Het is de donderdag voor het Paasweekend, waarbij Goede Vrijdag een echte vrije dag is in Australië. Als we de kust nog eens willen meemaken, dan is het nu, want vanaf morgen is het hier bal.

Ons einddoel is omgeving Forster-Tuncurry, aan het begin van een natuurreservaat aan de kust. Dan verwacht je in ieder geval rust, waadvogels en nog meer van dat alles. Bij het binnenrijden van het kustgebied zie ik het al: er is niets van dat alles. Dus snel naar het Icentre en kijken of ze daar een goed advies hebben en uit kunnen zoeken waar er überhaupt nog een plek vrij is. Dat blijkt een goed idee, de dame aan de balie kan ons aan een plaats helpen voor 1 nacht. Dat is mazzel hebben.

We komen terecht in een heksenketel van geluid: een continu sportverslag op de radio  bij overburen een laantje verder, krijsende papegaaien boven ons in de boom, het gejoel van opgewonden kinderen in het zwembad vlakbij, onze buren van 2 plaatsen verder die een gezellig muziekje opzetten en de buurman aan onze andere kant is z’n sleutel vergeten van de vouwcaravan en gaat met een ijzerzaag aan de gang. Kortom: tijd om even weg te wezen. We lopen richting zee, langs het haventje, waar pelikanen rondhangen, dicht in de buurt van de stenen tafels waar de vissers hun verse vis schoonmaken. Oneetbare onderdelen gaan het water in, waar ze direct worden verorberd door deze zwart witte jongens.

Uiteindelijk komen we bij de zee en een soort binnenzee waarin je kunt zwemmen. Dat is precies wat we nodig hebben, even zwemmen in niet al te koud water met wat golfslag. Wel binnen de touwen blijven, want anders wordt je direct de zee ingespoeld.

En om 22.30 uur is er een wonder gebeurd op de camping. Er loopt een nachtwaker rond die de laatste mensen hun radio laat uitdoen en daarna is het helemaal stil!

Verslag Kootje

1. Lex hendriksen:
    1 april 2018
    tja, dat krijg je nu 'de laatste keer dit en dat'. Zal best vreemd voelen. Maar er wacht jullie nog enorm veel! en blijf binne de touwen anders wordt je ook nog door de haaien opgevreten. ik ken iemand die in Australië aan een haai vast zat. Die kon snel zwemmen, niet die haai maar zij, dus is goed afgelopen.
  2. ToJo:
    3 april 2018
    Mooi beeld van die pelikanen.