Vertrek Whitianga - Orere Point

22 maart 2018 - Orere Point, Nieuw-Zeeland

The Beachhoppers

Donderdag 22 maart

Ik was steeds in de veronderstelling dat we zaterdag de 24ste de camper moesten inleveren, maar dat is een dag eerder. Dat ben ik niet van mijzelf gewend. Het betekent dat we ons reisschema wat moeten aanpassen. We kiezen voor Orere Point, aan de kust in niemandsland en 60 km van Auckland verwijderd. Dan hebben we alle tijd om zonder werkende Tomtom het afleveradres te vinden. We rijden het eerste deel van de route terug langs de kust en komen ontzettend veel oude auto’s tegen, die allemaal naar Whitianga gaan voor hun volgende Beachhop. Pas als we afslaan naar het westen, houdt de stroom op. Onderweg zitten in de dorpjes mensen op stoeltjes te kijken naar al die pk’s. Het mooiste rijtje toeschouwers is een groepje bejaarden op hun rollators die klappen en zwaaien met vlaggetjes.

Als we koffie drinken in het Bugger café, zomaar ergens langs de weg tussen de landerijen, gerund door twee jongens uit India, eentje met mooie tulband, staat naast ons tafeltje een groene ‘oma Duck’ auto. Alweer een groene!

In Orere Point verpakken we de levensmiddelen die we toch mee willen nemen voor onze nieuwe korte campingtocht in Australië in onze bagage en vinden een veilige plek ergens in het midden van onze tas voor de schelpen die natuurlijk mee moeten. ’s Avonds weer aan de filmpjes en de reisblog werken.

Dit is onze laatste nacht in Nieuw Zeeland en weer is er een mooie sterrenhemel.

Verslag Kootje

1. Marcel:
    25 maart 2018
    Genoten van jullie avontuur. Behouden thuiskomst en nagenieten maar.
  2. Paul Ridderhof:
    25 maart 2018
    zonder tom tom? lekker ouderwets kaart lezen/// dus vanaf de kaart lezen lekker ouderwets... gezellig 1 rijden en de ander voorlezen van de kaartxxp
  3. ToJo:
    26 maart 2018
    We kunnen niks plaatsen, zo lijkt het. Maar ING geval superverhalen en op naar een mooi avontuur bij de Aussies.
  4. Luyke:
    27 maart 2018
    Leuke verhalen en foto's weer, goede reis!
  5. Lex hendriksen:
    29 maart 2018
    en hoeveel kilometers (mijlen) heeft dat campartje jullie door nieuw Zeeland trouwe dienst bewezen? morgen dd laatste naar zijn stal en dan mag hij weer opnieuw het land doorkruizen.